Kategorie: Wszystkie | Mamoon | biżuteria | craft | decoupage | dziewiarstwo | filc | haft | okazjonalne | scrap
RSS
środa, 28 lipca 2010
3 w 1

Jeden wieczór przed telewizorem i broszka gotowa. Wzór kombinowany z głowy na podstawie wspomnień. Trzy reszki włóczek: Olivia, Malwa i Kasmir.

I przy okazji jeszcze jeden sweterek, wydziergany juz jakiś czas temu, ale właśnie niedawno sobie o nim przypomniałam. Zrobiony maszynowo z aniluxowej Malwy. Ściągacze dorabiane ręcznie. Resztki wykorzystałam do w/w broszki.

sobota, 24 lipca 2010
blithe i zamglona arielle

Mam nowy projekt na drutach. Tym razem Blithe autorstwa słynnej Kim. Oczywiście inna włóczka niż zalecana, więc i wzór przeliczany po mojemu. Zamierzam zrobić krótkie rękawki, ale to wyjdzie w tzw. praniu. Mam już guziczki - maleńkie, robione z kokosa.

Arielle - już ukończona, nie mogę się doprosić o fajne fotki, więc na razie tylko taka.

Monique - no jakoś nie mogę się z nią uporać. zrobiłam juz rękawy, ale przód wyszedł niefajny i chyba trzeba będzie spruć, jeśli tylko mysl o pocieciu wszystkiego na makaron nie przyjdzie pierwsza ;P. Fotki brak.

wtorek, 13 lipca 2010
szydełkowe kulki od Marfki

Dwa lata temu dostałam od Marfki malutkie szydełowane kuleczki. Leżały, leżały, leżały, czekały na pomysł, czekały....aż się doczekały i teraz są kocimi kolczykami. Marfko -  ogromnie dziekuję :).

poniedziałek, 12 lipca 2010
Craftladiesowa wymianka

Na forum bawiłyśmy się w wyminkę pt. Okiem motyla.  Ja wykonałam malutkie pudełeczko na kilka sztuk bizuterii i dorzuciłam do niego kolczyki z motylimi zawieszkami. Niestety praca się nie podobała, no cóż to ryzyko wymianek.

edit w odpowiedzi na komentarze:
dziewczyny - ja przecież zdaję sobie sprawę z tego, że w takich zabawach robi się i dostaje kota w worku i naprawdę nie spodziewałam się ochów i achów,wkalkulowałam w tę zabawę możliwość, że jednak nie trfię z prezentem, choćby, jak dla mnie, był bardzo na temat, bardzo przydatny, nieziemskiej urody, itp.itd.

*

Natomiast ja dostałam fantastyczną torbę, przepięknie uszytą, ozdobioną oszałamiającą aplikacją 3D. Torba jest śliczna. Jej projektantką jest RAE.

niedziela, 11 lipca 2010
Sospesso

Jak zawsze - technika ma tylu zwolenników co przeciwników. Abstrahując od estetyki, to fajna zabawa, technika łatwa i dośc szybka. Polecam na lato i wakacje, bo nie potrzeba do niej wielu preparatów i narzędzi.

Tajemnica sospesso to specjalna cienka  i sztywna folia, na którą nakleja się zwykłym klejem do decoupage wycięte motywy. Najlepiej użyć papierów dwustronnych, ale z jednostronnym czy nawet serwetką powinno być ok. Jak papier wyschnie wycinamy z folii wzór i delikatnie rozgrzewany go nad płomieniem świeczki czy zapalniczki. Folia staje się plastyczna, można ją łatwo modelować nawet w palcach, a następnie, mocnym klejem np. z pistoletu na goraco naklejamy kwiatki, listki itp. na odopwiadający motyw na ozdobianym przedmiocie. Zanim jednak przyklei się kwiatki, należy wykończyć przedmiot z motywem bazowym - ewentualnie wycieniować motywy, wylakierować całość. Po naklejeniu wystających elementów nie będzie to możliwe.

Reasumując, do wykonania powyższego chustecznika potrzebujemy:

  • chustecznika
  • farby akrylowej do pomalowania drewna
  • kleju do decoupage
  • lakieru do decoupage
  • papieru do decoupage ( może być serwetka) takiego aby znalazly się na nim dwa jednakowe motywy ( bazowy i do naklejenia na folię)
  • folii do sospesso
  • pędzelka
  • nożyczek
  • świeczki lub zapalniczki
  • ew. dłutek, do formowania motywów (mogą być zwykłe zaokrąglone przedmioty np. trzonek pędzla lub flamaster)
  • mocnego kleju np. kleju na gorąco z pistoletu

Życzę Wam miłej pracy i udanych wakacji z rękodziełem.

 

 

Archiwum
Zakładki:
MAIL
Ciekawostki :)
01.Biżuteryjne
02.Dziewiarskie
03.Papierowe
04.Filcowe
05.Różnorodne
06.Szyciowe
07.Poczytam, popatrzę
08.Kulinarne
Przyda się

Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Zakochane w zupach









>* Decoupage * Piêknie i W³asnorêcznie - Rêkodzie³o


web tracker